מקצועות השבטים המקומיים - יוטנגאנגר
למשחק הראשון בסדרה של טרה, יצרנו עמוד סודי של מקצועות היוטנגאנגר, כדי לשמור על הפתעה אל מול שחקני הכפר. לכן נסו לשמור על הפצה פנימית בלבד של מקצועות השבטיים.
המקצועות השונים נותנים יכולות אופייניות נוספות על הבסיס המשותף לכולם.
הבסיס המשותף לכל הדמויות במשחק הנו:
-
3 נק"פ בסיסיות.
-
הדמות יכולה להשתמש בנשק הטלה עד 40 ס"מ.
-
יכולת להשתמש בכלי נשק אחד ברגע נתון ליד אחת או שתיים עד אורך כולל של 120 ס"מ בלבד.
-
הדמות יכולה ללבוש שריון קל.
*אין חובה לבחור מקצוע אם הדמות שיצרתם לא זקוקה לאחד המקצועות.
*ריכוז היכולות השונות נמצא בתחתית העמוד
***ליוטנגאנגר היכרות עם היער ונפלאותיו, לכן בתחילת המשחק יקבלו המקצועות הרלוונטיים ידע בהכנת חומרים מהטבע ומפות מפורטות***
צייד/ת לקטת רונת עין היער
-
הדמות יכולה להשתמש בקשת או רובה קשת.
-
חנית עד 175 ס"מ
-
שני כלי נשק עד אורך 90 ס"מ כל אחד
-
הדמות יכולה ללקט ולצוד ביער דברים שיניבו סחורות משחקיות.
הלוחם | הלוחמת רונת גלגל הנשמה
כל דמות שהתמקצעה בלחימה כדרך חייה יכולה ללבוש שריון קל או מלא ולהשתמש בנשקים נוספים שילובים הבאים ברגע נתון.
-
כלי נשק עד אורך 90 ס"מ בשילוב עם מגן עגול עד קוטר 80 ס"מ.
-
חנית עד 175 ס"מ
-
שני כלי נשק עד אורך 90 ס"מ כל אחד
-
פטיש או גרזן באורך עד 160 ס"מ.
שאמאנית | שאמן רונת כנפי הקללה
-
הדמות יכולה לרפא חזרה לנק"פ מלא דמוית אחרות בתחומי המרפאה שלו, בעזרת שילוב של צמחי מרפא, טיפול רפואי וחבישה, תפילות לאלים שלהם. (חזרה לנק"פ מלא תחת חוקי הריפוי)
-
הדמות יכולה תחת אור השמש בעזרת שני מאמינים נוספים לבצע טקס של 5 דקות להסרת קללה מדמות.
שאמנית דם | שאמן דם רונת שער הענקים
(1 מכל 5 דמויות בקבוצה)
-
ברכת דם חיים- יכול 3 פעמים במהלך היום תחת אור השמש (בין זריחה לשקיעה) להחזיר לדמות אחרת נק"פ אחד בשטח או במחנה, בקריאה לכוחות בהם מאמין ואותם משרת. לא לרפא לגמרי, רק נקודה אחת.
-
ברכת הדוב- יכול פעם אחת בערב\לילה תחת אור הירח (בין שקיעה לזריחה) לבצע טקס על עד חמש דמויות סירנה או לוחם דם בבת אחת ולהעניק לכל אחד מהם נק"פ זמני אחד נוסף לשעה. לאחר שעה או לאחר פגיעה הנק"פ הנוסף מתפוגג, לא ניתן לקבל לצבור יותר מנק"פ אחד מיכולת זו.
דם ענקים
(המקצועות הבאים מוגבלים ל-1 מכל 5 שחקנים בקבוצה)
צווחת כפור רונת הרוח והחושך
-
יכולה ללבוש שריון קל או מלא.
-
אימה- יכול פעם בקרב בערב\לילה תחת אור הירח להטיל קסם "אימה". (יש לצעוק אימה ולצווח חזק כאשר הידיים לצידי הגוף כמו קריאה לשמיים)
דוב שואג | דובה שואגת רונת סערת השדים
-
יכולה ללבוש שריון קל או מלא.
-
משתמש אך ורק בנשק דו ידני, גרזן או פטיש.
-
מתחיל עם 3 נק"פ נוספים (6 סך הכל)
מבורך\מקולל אלים
(המקצועות הבאים מוגבלים ל-1 מכל 10 שחקנים בקבוצה)
מכשפה | מכשף רונת כישוף הירח
הדמות יכולה 3 פעמים בין זריחה לזריחה לבצע את היכולות הבאות לפי מגבלת הזמן ביום שלהן.
-
קללה- הדמות יכולה בערב\לילה תחת אור הירח (בין שקיעה לזריחה) לקלל דמות אחרת בפניה.
-
פקודה- הדמות יכולה ביום תחת אור השמש (בין זריחה לשקיעה) לבצע קסם "פקודה" על דמות אחרת.
רואה אמת רונת העין העקורה
-
דבר אמת- יכולה 3 פעמים ביום תחת אור השמש (בין זריחה לשקיעה) לבצע קסם "דבר אמת", המחייב את הדמות איתה אתה מדבר לענות לשאלה פשוטה אחת של כן או לא בכנות מוחלטת.
יכולות | קסמים | ברכות | קללות ועוד
כל שחקנית ושחקן צריכים להכיר את אלו כדי לדעת מה ההשפעה תהיה כאשר משהו מהם מוטל עליהם. יש מעט מאד מהם והם מאד אינטואיטיביים.
יכולות
-
שבירת מגן - יכולת השמורה לדמויות וישויות בצוות הנאפסים. המגן של הדמות נשבר ולא ניתן להשתמש בו עד שיתוקן באזור גילדת היצירה ע"י דמות בעלת גישה לשם ובעלות של עץ אחד.
-
ליקוט - היכולת מאפשרת לדמות להרים ולאסוף חפצים משחקיים בשטח מחוץ לכפר (פטריות, בלוטים, גרגירים, פירות, מתכות, עפרות)
-
ציד - היכולת מאפשרת לדמות להרים ולאסוף חיות קטנות או סחורות מחיות גדולות בשטח מחוץ לכפר (חיה קטנה, מנת בשר, פרווה ורכיבים נוספים מציד)
קסמים
-
דבר אמת - טקס בו על הדמות המבצעת לאחוז את ידי הדמות המושפעת, כאשר תשאל הדמות המושפעת שאלה פשוטה אחת שהתשובה אליה היא כן או לא, השחקן או השחקנית יענו על התשובה בקול רם, אך גם מחויבים לסמן אם דוברים שקר בכך שילחצו קלות את יד מבצע הטקס.
-
ידידות - הקסם מבוצע במתן חפץ כלשהו לדמות ולחישת המילה "ידידות". הדמות האחרת מיד מקבלת חיבה ורגשות חיוביים למשך שלוש דקות כלפי מטיל הקסם, לא מספיק כדי לבצע פשע או לפגוע באחר אבל כן הופך את הקורבן לנחמד ונדיב יותר כמו עם חבר טוב. (שימו לב- הקורבן זוכר את שקרה בזמן השפעת הידידות, אך לא מודע לכך שהוטל עליו קסם.)
-
פקודה - הטלת פקודה בדמות אחרת ע"י הצבעה עליה ואמירת שם הקסם - "פקודה". הפקודה צריכה להיות קצרה ממש וברורה, הקורבן חייב לבצע את הפקודה למשך עשר שניות (ברח! שתוק! הרוג אותו! וכד'). הקורבן זוכר מי פקד עליו וגרם לו לעשות מה שעשה.
-
אימה - כאשר דמות תצעק את שם הקסם כל הדמויות סביבה צריכות לברוח לעשר שניות ממנה. (תספרו בלב 21,22,23). כמובן שאתם מוזמנים להמשיך לשחק מאוימים מן הדמות המפחידה גם לאחר תום הקסם.
ברכות
-
ברכת הטבע - טקס קצר של דקה המחזיר לדמות אחרת נק"פ אחד בשטח או במחנה, בקריאה לכוחות בהם מאמין ואותם משרת. רק נקודה אחת. ניתן כך לרפא גם דמות גוססת (מ-0 נק"פ חזרה ל-1) - היחידים שמסוגלים להוציא דמות גוססת משדה קרב מבלי לגרור אותה.
-
ברכת דם החיים (זהה לברכת הטבע, המקצועות המבצעים שונים)- טקס קצר של דקה המחזיר לדמותך נק"פ אחד חזרה ללא שליפה של קלף פציעה.
-
ברכת הדוב - טקס ארוך של חמש דקות לפני קרב המעלה ל-עד 5 דמויות נק"פ אחד לשעה הקרובה או עד הפגיעה הראשונה שמורידה אותו, מה שבא קודם.
קללה
-
מכשפה או מכשף המקללים אותך צריכים להצביע עליך בפניך, להגיד - "קללה" ולאחל לך קללה בשם הכוחות או האלים אותם הם משרתים. השפעת הקללה באה לידי ביטוי בשעה שלאחר מכן ומתעצמת ככל שהזמן עובר עד להשפעתה המלאה לאחר שלוש שעות. הקללה לא עוברת מעצמה.
הקללה צריכה לכלול את המידע הבא: -
שם הכוח או האל שבעזרתו אתם מקללים את הקורבן.
-
איחול בעל אופי רע בטווח ההגיוני בין, "שמזון לא יספק את רעבך וטעמו יהיה כאפר בפיך." ל-"שמאור עינך יכהה וחשכה נצחית תהיה כל שתדע."
חפצים משחקיים בעלי השפעה
-
יתכן ובמהלך המשחק תתקלו בחפץ או שיקוי או כל דבר הנושא מדבקה עם סמל המשחק טרה + הסבר להשפעתו. חפצים אלה ניתנים לשימוש בהתאם להוראות המצורפות להם. אם ההוראה אומרת שיש עליכם השפעה מהרגע שהרמתם את החפץ או כל עוד אתם אוחזים בו עליכם להתייחס לכך.
גניבה ובזיזה
גניבה במשחק תתאפשר אך ורק של מטבעות וחפצים שמהווים משאב-משחקי.
- אם ראיתם מגילה או סחורה המסומנים בלוגו המשחק או מטבעות (מסוג המטבע של המשחק) מונחים על שולחן וברצונכם לגנוב אותם, עשו זאת, בלי שיראו כמובן… אם אינכם בטוחים אם החפץ הוא משחקי או לא ואינו מסומן אל תגעו בו, אל תקחו את הסיכון המיותר שתפגעו ברכושו של אחר בכך.
- כאשר דמות נמצאת גוססת על הקרקע, ניתן לגשת אליה ו"לחפש" עליה (באמירת המילה "חיפוש"). במידה ועל הדמות ישנם חפצים משחקיים כגון מטבעות וחפצים המסומנים בלוגו המשחק - עליה להעביר אותם אליכם. כאמור בכללים, הדמות הגוססת לא תזכור שגנבתם ממנה, משום שדמות שגססה אינה זוכרת כיצד נפגעה את תקופה הגסיסה.
נקודות נוספות
-
האמונה והתרבות של הדמויות במשחק היא מקור להרבה משחקיות סביב איך שהם מסבירים דברים שקורים להם כמו חוסר הצלחה או מזל וההיפך. תשתמשו בזה ותגיבו אחד לשני בהתאם, יש הרבה מקום לתת ביטוי לכך באווירה והמעשים שלכם במהלך המשחק.
-
אם מנחה (מאסטר או דמות הנחייה מצוות המשחק) מגיע ומתאר השפעה שלא מוכרת לכם מהמכניקה זה בסדר, אותו מנחה ידאג שהסביבה תדע ויהיה זמין כדי לגבות את הדבר.
לעיתים קורה שלא מבינים, לא יודעים, אנחנו נשתדל להיות שם זמינים לשאלות על סיטואציה מסוימת. אך ההנחיה שלנו, במקרה שיש ספק מסוים לגביי משהו - גם אם לוחם מחליט על דעת עצמו שהוא מכושף ובלתי פגיע והוא כנראה מרמה במשחק - היא לתת את האמון בצד השני ולאפשר לסיטואציה להמשיך ולברר לאחר מכן בצד, ברוב המקרים אלו דברים שאנחנו לא מבינים עד הסוף ואנו מעדיפים שקרב או סצנה לא יעצרו. אם יתברר כי נפלה טעות, ההשלכות הסיפוריות שייווצרו יבוטלו בדיעבד. לחילופין, במידה ואתם חשים כי אין ברירה, ניתן גם "ללכת הצידה" לבירור קצר, בזמן הסיטואציה, בעזרת סימון "אוף פליי" (הצלבת אצבעות) לאותו שחקן.